5. A

  • Třída 5. A

    Třídní učitelka: Mgr. Martina Kozderová

    E-mail: martina.kozderova@zspohorelice.cz

    Tel.: 516 528 707

    Počet dětí: 19

    Budova: Dlouhá 35

    O naší třídě

    „Mám ráda naši třídu, protože jsme každý jiný a je tady sranda. Každý den je tu příjemný, třeba když je den blbec, rychle to přejde. Vždy je s touhle třídou hezký den, i když prší.“
    Martina

    „Můžu tady trávit čas s kamarády. Líbí se mi interaktivní tabule.“
    Tadeáš

    „Na naší třídě V. A se mi líbí, že s ní není nuda. A k tomu je zábavná. A mám tady spoustu přátel.“
    Michaela

    „Baví mě být ve škole s kamarády a učitelkou. Baví mě se učit.“
    Jakub K.

    „Líbí se mi, že jsme nejšílenější třída na světě. Líbí se mi, že máme novou třídu. Naše židle jsou mega pohodlné.“
    Jakub O.

  • 7.55 – 8.40 8.50 – 9.35 9.50 – 10.35   10.45 – 11.30 11.40 – 12.25
    Pondělí Čj M M Aj  Inf
    Úterý M Aj Vl Tv Čj
    Středa Aj Čj Pří Vv Vv
    Čtvrtek Hv M Čj Tv Čj
    Pátek Tv Čj Pří Čj
    • Český jazyk: Mgr. Martina Kozderová
    • Anglický jazyk: Mgr. Kateřina Kašpárková
    • Matematika:Mgr. Martina Kozderová
    • Informatika: Mgr. Martina Kozderová
    • Vlastivěda: Mgr. Martina Kozderová
    • Přírodověda: Mgr. Martina Kozderová
    • Hudební výchova: Mgr. Radka Horníčková
    • Tělesná výchova: Mgr. Jiří Bulant
    • Výtvarná výchova: Mgr. Martina Kozderová
    • Pracovní činnosti: Mgr. Bc. Aneta Doležalová

    Rozdělení vah

    Váhy známek jsou orientační, konečnou váhu určuje vyučující.

    Čeština:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – velké společné diktáty, mluvnické souhrnné prověrky
    4 – diktáty (celé věty), slohová práce, ústní zkoušení
    3 – pravopisná cvičení (pouze 1 pravopisný jev), mluvnické prověrky z jedné látky, čtenářský deník, referát o knize, recitace, čtení, mluvní cvičení
    1 – aktivita v hodině, doplňovací cvičení, samostatná práce v PS, krátké slohové úkoly

    Matematika:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – větší prověrka (45 min)
    4 – souhrnná prověrka
    3 – složitější příklady, test na různé jevy, test z geometrie, velké ústní zkoušení
    1 – aktivita v hodině, jednoduchý test (příklady jednoho typu), ústní zkoušení z jednoho jevu, samostatná práce, jednoduché rýsování

    Angličtina:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – ústní zkoušení, projekty a rozhovory (vše v rozsahu, který se dá označit jako velký, tzn. zkoušení z několika gramat. jevů, vět, odpovědí na otázky apod., projekty tvořené jako samostatná práce a rozhovory, kdy žák mluví samostatně bez textu)
    4 – písemné zkoušení, malý rozhovor, monotematická písemka na gramatické jevy, standardizované testy doplněné dalšími jevy
    3 – písemná práce, větší slovíčka nebo slovní spojení, standardizované testy, malé projekty a referáty, čtení s překladem
    1 – pětiminutovky, krátká slovíčka (10 – 12 výrazů), doplňovací cvičení, práce v hodině, píseň nebo báseň, samostatná práce v PS, krátké ústní úkoly

    Vlastivěda, přírodověda:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – ústní zkoušení, souhrnné prověrky (45 min)
    4 – prověrky
    3 – test s výběrem z možností, projekt, orientace na mapě, poznávání rostlin
    1 – aktivita v hodině, samostatná práce v PS, obrázek

    Výtvarná výchova, pracovní činnosti:
    4 – výrobek, výkres
    1 – drobný výtvor

    Čtenářský deník
    1. pololetí
    1. čtenářský deník – do 30. října
    2. čtenářský deník – do 14. prosince
    dobrovolný čtenářský deník – do 11. ledna
    2. pololetí
    1. čtenářský deník – do 29. března
    2. čtenářský deník – do 31. května
    dobrovolný čtenářský deník – do 14. června

    Pomůcky:
    Pouzdro: pero, tužky (č. 1 na kreslení, č. 3 do geometrie), ořezávátko, pastelky, kružítko, nůžky, lepidlo, dlouhé pravítko, pravítko s ryskou

    výtvarný kufřík nebo krabice: pracovní zástěra/staré triko, igelit na půl lavice, tempery, vodovky, paleta, kalíšek na vodu, štětec (tenký a tlustý), štětec plochý (tenký a tlustý), plastelína, voskovky, barevné papíry, dřevěné kuchyňské špejle se špičkou

    • 1. 9. 2020 – 28. 1. 2021 – šk. vyučování v 1. pololetí
    • 29. – 30. 10. 2020 – podzimní prázdniny
    • 23. 12. 2020 – 3. 1. 2021  – vánoční prázdniny
    • 29. 1. 2021 – pololetní prázdniny
    • 1. 2. – 30. 6. 2021 – šk. vyučování v 2. pololetí
    • 22. 2. – 28. 2. 2021 – jarní prázdniny
    • 1. 4. – 2. 4. 2021 – velikonoční prázdniny
    • 1. 7. – 31. 8. 2021 – hlavní prázdniny

    Všehochuť :)

    Dalton online?

    Když se děti zmínily, že je škoda, že nemáme dalton, řekla jsem si, proč si ho vlastně nezkusit online. Dali jsme si premiéru na Škaredou středu a tématem byly Velikonoce. Jak jinak, když jsme byli uprostřed pašijového týdne.

    I přes náročnost online prostředí a občasné technické problémy se nám podařilo skoro vše, co při běžném daltonu ve škole. Hráli jsme si s písmenky, seznámili jsme se s velikonočním říkankami a popovídali jsme si o velikonočních tradicích. V samostatné práci jsme utíkali před šíleným zajícem v únikové hře, osvěžili jsme si angličtinu, vybarvovali jsme omalovánky. Zvládli jsme si i vyrobit dekoraci na velikonoční stůl.

    Ač se nám první online dalton povedl, shodli jsme se na konci, že ve škole je to lepší. I když jsme si snažili navzájem pomáhat a poradit, práci v kolektivu nám online prostředí nahradit nemohlo. Doufáme, že další dalton prožijeme opět ve škole, už se na něj těšíme. Kdybyste si chtěli zahrát únikovou hru s námi, můžete zde.

    Za 5. A Mgr. Martina Kozderová

    Jak se nám dařil náš první akrostich:

    VESMÍR

    TROPY A SUBTROPY

    Výtvarná výchova: Vlasy

    Výtvarná výchova: Ptáci na drátě

    QR kódujeme

    Na začátku května jsme si v 5. A výuku zpestřili QR kódy, dvourozměrnými čárovými kódy, které vznikly v Japonsku a jsou v dnešní době využívány např. k úhradě plateb na internetu, k placení faktur nebo ke sdílení hesla k wi-fi. Jejich výhodou totiž je, že můžou zprostředkovat internetový odkaz nebo text a aplikace na jejich čtení jsou zdarma.

    V matematice jsme se s jejich pomocí pustili do objevování rozloh kontinentů. Se zjištěnými číselnými údaji jsme počítali a procvičovali jsme si tak písemné sčítání a odčítání. V češtině jsme si zahráli únikovou hru, kdy nás kódy provedly interaktivními cvičeními s tématem přídavných jmen. Zdárně vyřešit všechna náročná cvičení a uniknout se nakonec povedlo všem týmům.

    Poslední aktuality

  • Učitelé