-
Třída 4. C
Třídní učitelka: Mgr. Adéla Šotkovská DiS.
E-mail: adela.sotkovska@zspohorelice.cz
Tel.: 516 528 706
Počet dětí: 19
Budova: Dlouhá 35
Nástěnka
-
-
- Český jazyk: Mgr. Adéla Šotkovská DiS.
- Anglický jazyk: Mgr. Adéla Bartesová
- Matematika: Mgr. Adéla Šotkovská DiS.
- Informatika: Mgr. Veronika Dorotíková
- Vlastivěda: Mgr. Adéla Šotkovská DiS.
- Přírodověda: Mgr. Adéla Šotkovská DiS.
- Hudební výchova: Michal Řeřucha
- Tělesná výchova: Mgr. Adéla Šotkovská DiS.
- Výtvarná výchova: Mgr. Adéla Šotkovská DiS.
- Pracovní činnosti: Mgr. Michaela Kostovská
Rozdělení vah
Váhy známek jsou orientační, konečnou váhu určuje vyučující.
Čeština:
6 – čtvrtletní a pololetní písemné práce, velké společné diktáty, mluvnické souhrnné prověrky
4 – diktáty (celé věty), slohová práce, ústní zkoušení
3 – pravopisná cvičení (pouze 1 pravopisný jev), mluvnické prověrky z jedné látky, čtenářský deník, referát o knize, recitace, čtení, mluvní cvičení
1 – aktivita v hodině, doplňovací cvičení, samostatná práce v PS, krátké slohové úkolyMatematika:
6 – čtvrtletní a pololetní písemné práce, větší prověrka (45 min)
4 – souhrnná prověrka
3 – složitější příklady, test na různé jevy, test z geometrie, velké ústní zkoušení
1 – aktivita v hodině, jednoduchý test (příklady jednoho typu), ústní zkoušení z jednoho jevu, samostatná práce, jednoduché rýsováníAngličtina:
6 – větší prověrka (45 min), ústní zkoušení, projekty a rozhovory (vše v rozsahu, který se dá označit jako velký, tzn. zkoušení z několika gramat. jevů, vět, odpovědí na otázky apod., projekty tvořené jako samostatná práce a rozhovory, kdy žák mluví samostatně bez textu)
4 – písemné zkoušení, malý rozhovor, monotematická písemka na gramatické jevy, standardizované testy doplněné dalšími jevy
3 – písemná práce, větší slovíčka nebo slovní spojení, standardizované testy, malé projekty a referáty, čtení s překladem
1 – pětiminutovky, krátká slovíčka (10 – 12 výrazů), doplňovací cvičení, práce v hodině, píseň nebo báseň, samostatná práce v PS, krátké ústní úkolyVlastivěda, přírodověda:
6 – ústní zkoušení, souhrnné prověrky (45 min)
4 – prověrky
3 – test s výběrem z možností, projekt, orientace na mapě, poznávání rostlin
1 – aktivita v hodině, samostatná práce v PS, obrázekInformatika:
4 – prověrka
1 – malý test, aktivita v hodiněVýtvarná výchova, pracovní činnosti:
4 – výrobek, výkres
1 – drobný výtvorHudební výchova:
10 – referát
4 – test
1 – vedení sešituTělesná výchova
10 – čtvrtletní aktivitu žáka (chování v hodinách Tv, úbor, aktivita, plnění pokynů, dodržování bezpečnosti atd.), nominace a účast na soutěžích AŠSK krajského a vyššího kola
6 – nominace a účast na soutěžích AŠSK okresního kola
4 – nominace a účast na soutěžích AŠSK okrskového kola
3 – jednotlivé disciplíny z atletiky a gymnastiky, míčové hry
1 – aktivita v hodině- 1. 9. 2022 – 31. 1. 2023 – šk. vyučování v 1. pololetí
- 26. – 28. 10. 2022 – podzimní prázdniny
- 23. 12. 2022 – 2. 1. 2023 – vánoční prázdniny
- 3. 2. 2023 – pololetní prázdniny
- 1. 2. – 30. 6. 2023 – šk. vyučování v 2. pololetí
- 13. 3. – 19. 3. 2023 – jarní prázdniny
- 6. – 10. 4. 2023 – velikonoční prázdniny
- 1. 7. – 3. 9. 2023 – hlavní prázdniny
Valentýn napříč čtvrtými ročníky
Byť má u nás tento svátek nedlouhou tradici, je to svátek velmi líbivý a rychle si získal oblibu nejen u mladé generace.Tento svátek je opředen legendami a jedna z nich praví, že až díky křesťanskému římskému knězi Valentýnovi, žijícímu ve 3. století našeho letopočtu, se stal 14. únor známý jako Den svatého Valentýna. Císař Claudius II. zakazoval svým vojákům, aby se ženili. Bál se, že by muži pak nešli do boje. Dle jeho názoru byli vojáci lepší svobodní než ženatí. Valentýn ale navzdory nařízení vládce tajně oddával mladé páry, proto byl zatčen, uvězněn a 14. února 269 byl popraven. Na jeho počest dnes slaví všichni ti, kteří se mají rádi, svůj svátek.
Žáci 4. C a 4. D oslavili den svatého Valentýna hravou formou. Žáci vyrobili pro své nejbližší různá přáníčka, obrázky a dopisy. Svými láskyplnými vzkazy a přáními jsme pak společně vyzdobili chodbu, aby i kolemjdoucí nasáli valentýnskou atmosféru. Na nástěnku jsme připevnili schránku pro valentýnskou poštu, do které mohli všichni žáci naší školy vhodit svá přáníčka.
Tento den si všichni velmi užili.
Mgr. Šotkovská Adéla, Bc. Červinková Romana
Záložka do knihy spojuje školy
Každý podzim nám dělá radost projekt Záložka do knihy spojuje školy, který pořádá Národný inštitút vzdelávania a mládeže v Bratislave ve spolupráci s Knihovnou Jiřího Mahena v Brně. Letos se uskutečnil již 13. ročník s tématem „Můj literární příběh čeká na Tvoje přečtení“.
Tentokrát se zúčastnili žáci 4. a 5. tříd a 3. B a alespoň virtuálně pomocí webových stránek navštívili Základní školu v Miloslavově kousek od Bratislavy, která nám byla do projektu vybrána jako partnerská. Na začátku listopadu tak slovenským dětem putovaly krásné záložky, které pro ně vyrobili naši žáci, ti pak na oplátku dostali každý svou záložku od slovenského dítěte. Záložky jsou plné obrázků z oblíbených knížek a milých vzkazů od dětí. Je radost, když je zahlédneme v knihách a čítankách, a vidíme, že je děti používají a že jim opakovaně dělají radost.Poslední aktuality
Valentýn napříč čtvrtými ročníky
17.2.2023Byť má u nás tento svátek nedlouhou tradici, je to svátek velmi líbivý a rychle si získal oblibu nejen u mladé generace. Tento [...]Předvánoční ohlédnutí
14.2.2023Na Základní škole v Pohořelicích vyhlásily paní učitelky soutěž o Nejhezčí vánoční poštovní známku. Navzdory chřipkové epidemii se do tvůrčí práce pustilo [...]Vánoční jarmark roku 2022
12.1.2023Vánoce jsou kouzelným obdobím, ve kterém rodiny a přátelé rádi tráví čas spolu. Že je tomu tak, potvrdil i vánoční jarmark 3. B [...]Záložky do knížek opět udělaly dětem radost
9.12.2022Každý podzim nám dělá radost projekt Záložka do knihy spojuje školy, který pořádá Národný inštitút vzdelávania a mládeže v Bratislave ve spolupráci [...]Ovoce, zelenina a mléko do škol
2.9.2022Ve školním roce 2022/2023 opět pokračuje projekt Ovoce, zelenina a mléko do škol pro žáky 1. stupně.Premiérová olympiáda v českém jazyce
29.6.2022„Paní učitelko, proč už zase ta matematika?“ přivítaly mě jednoho březnového rána děti 5. třídy. Přesněji řečeno děti některé. Druhá polovina [...]
-
Učitelé