2. B

  • Třída 2. B

    Třídní učitelka: Mgr. Ivana Poprachová

    E-mail: ivana.poprachova@zspohorelice.cz

    Tel.: 519 425 846

    Počet dětí: 18

    Budova: Lidická 12

    Nástěnka

  • 7.55 – 8.40 8.50 – 9.35 9.50 – 10.35   10.45 – 11.30 11.40 – 12.25
    Pondělí Čj M Vv  Čj
    Úterý Čj Čj Tv Tv M
    Středa Čj Čj M Prv
    Čtvrtek Čj Čj M Prv
    Pátek Čj M Hv Čj  –
    • Český jazyk: Mgr. Ivana Poprachová
    • Matematika: Mgr. Ivana Poprachová
    • Prvouka: Mgr. Ivana Poprachová
    • Hudební výchova: Mgr. Ivana Poprachová
    • Tělesná výchova: Mgr. Ivana Poprachová
    • Výtvarná výchova: Mgr. Ivana Poprachová
    • Pracovní činnosti: Mgr. Ivana Poprachová
    • 1. 9. 2021 – 31. 1. 2022 – šk. vyučování v 1. pololetí
    • 27. – 29. 10. 2021 – podzimní prázdniny
    • 23. 12. 2021 – 2. 1. 2022 – vánoční prázdniny
    • 4. 2. 2022 – pololetní prázdniny
    • 1. 2. – 30. 6. 2022 – šk. vyučování v 2. pololetí
    • 7. 3. – 13. 3. 2022 – jarní prázdniny
    • 14. 4. – 15. 4. 2022 – velikonoční prázdniny
    • 1. 7. – 31. 8. 2022 – hlavní prázdniny

    Přednáška o Madagaskaru

    Podzimní tvoření

    Detektivní příběh

    Konec školního roku jsme si zpestřili dvoudenním daltonem zaměřeným na čtení s porozuměním. Tentokrát našim tématem byla přímo detektivka z knihy Kočka Moura a její přátelé od Martiny Drijverové.

    Detektivky nejsou jen pro dospěláky.  My jsme se také trochu obávali, než jsme se začetli do děje. Byly také chvilky, kdy jsme se pořádně zapotili nad řešením. A o co vlastně šlo? Záhadou byla loupež. Není zloděj jako zloděj. Chtěli nás, detektivy, pořádně zmást. Proto jsme museli být dobří pozorovatelé, správně číst, umět si domyslet konec, dokonce i přehodnotit podezřelé. Objevil se na scéně totiž falešný lupič. Žádný případ není vyřešen hned, a tak se nám to celé snažení natáhlo až do druhého dne.

    Vyzkoušeli jsme si roli detektiva, který musí umět dobře naslouchat a cíleně se ptát. Pátrání nás bavilo a krom toho jsme zvládli i kočičí divadlo, pantomimu mňau, kouzla zubním kartáčkem a zkusili jsme si vytvořit malý komiks. Celé kočičí snažení jsme zakončili besedou v knihovně. Tímto moc děkujeme, že se nám paní knihovnice věnovaly a nalákaly nás na další krásné kočičí knížky. Těšíme se na prázdninové čtení.

    A kdo byl ten pravý zloděj? Neřekneme, přečtěte si knížku!

    Báječné prázdniny přejí školáci z 2. B a p. uč. Poprachová

    Čarodějnický slet

    Kdy? To všichni víme. Kde? Přece v naší škole! Tam se to hemžilo čarodějnicemi i kouzelníky téměř v každé třídě. Ano, zase jsme si ve škole hráli, ale také i pracovali. Malé žáčky čarodějnické školy čekaly praktické úkoly jako např. měření žížaly na milimetry. Rýsování správného směru a stanovení délky letu na kopec za Jihlavou. Čekalo je doplňování pravopisu do lektvaru zapomnění. Některé potrápilo rozdělování jedovatých bobulí pro prince aneb násobilka 3. Vyhledávali jsme chyby v dopise od čarodějnice Kanimůry. Užili jsme si i pravých kouzelnických činností, jako je míchání lektvaru věčného mládí, nechyběla zaříkávadla pro proměnu na myši, žáby či netopýry. Odpočinkovou činností s podařeným výsledkem byla obrazárna čarodějnic, které se sešly na kopci za Jihlavou, jak se zpívá v jedné písničce.

    Velké překvapení na nás čekalo na konci daltonu. Přišly za námi děti z 1. C a donesly nám na ochutnávku myši, tak jsme jim darovali na oplátku žížaly.

    Kamarádi, moc děkujeme, byly výborné. Nejlepší byly ocásky.

    JSEM ČECH

    Ve středu 16. března jsme si začali v prvouce povídat o České republice. Zvládli jsme základní údaje, ale nejvíce nás asi bavila práce s mapou. Zjišťovali jsme, kde leží hlavní město, které město je největší na Moravě, jak vypadá na mapě řeka. Dali jsme si i práci s vypátráním informací, které jsou pro druháčka, jak se říká, navíc. Někteří žáci uměli nakreslit i vlajku sousedících států.

    „Tohle je můj dům, takový si postavím ve své vlasti.“  To byla naše závěrečná práce po několikahodinovém snažení metodou daltonu.

    POSLEDNÍ VLOČKA
    Jaro klepe na dveře, proto jsme se 3. března rozloučili se zimou celodenním daltonem. Jsme teprve druháci, ale zvládli jsme jednoduchý koloběh vody i záporná čísla na teploměru. Naše celodenní snažení bylo zaměřené na porozumění textu, ve kterém byla spousta zajímavostí o vločkách. Věděli jste například, že je velmi malá pravděpodobnost, že najdete dvě stejné vločky? Máme sníh a zimu rádi, ale už se těšíme na rozkvetlé jaro.

    MASOPUST

    S kulíškem v lese

    Kulíšek nejmenší je naše nejmenší sova.  Je to také náš maskot třídy, který nás provází už od prvního dne školní docházky. Máme polovinu zimy za sebou a my jsme v prvouce ukončili kapitolu zimy daltonem zaměřeným na stálé ptáčky. Některé z nich už umíme poznat. Rozumíme, proč jejich kamarádi musí do teplých krajů. Víme, čím je potěšíme u krmítka.  Také jsme si o nich četli všelijaké zajímavosti v encyklopediích. Poslouchali jsme jejich zpívání a dívali se na video o kulíškovi. Zopakovali jsme si i pravopis ú, ů a matematiku. V tělocvičně jsme si na ptáčky hráli a nechyběla ani pořádná bitka o bobule. Dost jsme si to užili.  Poslední hodinu jsme si kulíška vyrobili. Stačila nám šiška z borovice a vata.
    Věříme, že se vám naši kulíšci také líbí.
    Školáci z 2. B a paní uč. Poprachová

    Vaříme a stolujeme

    O čem šeptá les?

    To přece každý ví. Tichounkým hláskem napovídá, jak se máme chovat k přírodě, jak se pohybovat v lese, co tam můžeme sbírat a na co si máme dávat pozor.
    Ten den jsme měli několik cílů: například roztřídit lesní savce a ptáky, pojmenovat stromy a jejich plody, zapamatovat si něco ze života lišky obecné. Důležité také bylo si uvědomit, co nám les dává a proč se musíme o les starat.
    Těší se děti na dalton? Většinou ano, mohou pracovat vlastním tempem. Vybírají si práci, kterou začnou. Učí se vysvětlit úkol kamarádovi. Školáci se také těší na jinak uspořádanou třídu a možnost si sednout, kam chtějí. U nás ve třídě každopádně vyhrávají úkoly bonusové, to jsou úkoly s odměnou. A jaká byla tentokrát? Trus z lesa. Nebojte, byly to bonbóny válené v pravém kakau. Myslím, že děti si zapamatovaly, co to vlastně trus je, opravdu na dlouho. Práce se nám dařila, zvládli jsme i tvoření navíc. Můžete nahlédnout přes fotografie do našeho dění.
    Mgr. Ivana Poprachová

    Halloween

    Bojíte se? My jsme se bát chtěli, tak jsme se nastrojili do kostýmů. Připomněli jsme si čas, kdy se spojí svět mrtvých a živých. Povídali jsme si o rozdílech tohoto svátku u nás a v USA. Hledali jsme symboly Halloweenu, čarovali jsme, vymýšleli zaříkávadla a plnili úkoly v pracovních listech. Hráli jsme si prostě na školu strašení. I taková škola má ale svůj řád, výukové předměty, děsivé přestávky. Užili jsme si celý den.

    Mgr. Ivana Poprachová

    Projektová výuka – Zdraví

    Sluníčkový den

    Těšíme se na teplé jaro, proto jsme lákali sluníčko ven. Oblékli jsme se 4. dubna do žluté barvy a hráli jsme si na sluníčková miminka, kterých jsou na jaře plné louky. O nich jsme si četli pěkný příběh v naší čítance.

    Náš den byl zaměřený na výtvarné tvoření a matematiku. Možná najdete i vy v Pohořelicích či Cvrčovicích náš sluníčkový pozdrav na kamínku.

    Slunečné dny přejí žáci 2. B a p. uč. Poprachová

    Poslední aktuality

  • Učitelé

    • Ivana Poprachová
      Třídní učitelka