4. B

  • Třída 4. B

    Třídní učitelka: Mgr. Radka Horníčková

    E-mail: radka.hornickova@zspohorelice.cz

    Tel.: 516 528 707

    Počet dětí: 23

    Budova: Lidická 12 – nová budova

    Nástěnka

    PLÁNOVANÉ AKCE NA ČERVEN:
    8. června – projektová výuka – Karel IV.
    22. června – daltonská výuka – LÉTO
    23. června – třídní výlet do Znojma
    30. června – předávání vysvědčení
  • 7.55 – 8.40 8.50 – 9.35 9.50 – 10.35   10.45 – 11.30 11.40 – 12.25
    Pondělí Čj M Aj Inf Vl
    Úterý Čj M Pří Aj Tv
    Středa Tv M Čj Vv Vv
    Čtvrtek Čj M Vl Čj
    Pátek Čj Aj M Tv  Hv
    • Český jazyk: Mgr. Radka Horníčková
    • Anglický jazyk: Mgr. Blanka Sanytrová, Mgr. Petra Černá
    • Matematika: Mgr. Radka Horníčková
    • Informatika: Mgr. Radka Horníčková, Mgr. Jana Mertlíková
    • Vlastivěda: Mgr. Radka Horníčková
    • Přírodověda: Mgr. Radka Horníčková
    • Hudební výchova: Bc. Marie Husáková
    • Tělesná výchova: Mgr. Radka Horníčková
    • Výtvarná výchova: Mgr. Radka Horníčková
    • Pracovní činnosti: Mgr. Erika Tesárková

    Rozdělení vah

    Váhy známek jsou orientační, konečnou váhu určuje vyučující.

    Čeština:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – velké společné diktáty, mluvnické souhrnné prověrky
    4 – diktáty (celé věty), slohová práce, ústní zkoušení
    3 – pravopisná cvičení (pouze 1 pravopisný jev), mluvnické prověrky z jedné látky, čtenářský deník, referát o knize, recitace, čtení, mluvní cvičení
    1 – aktivita v hodině, doplňovací cvičení, samostatná práce v PS, krátké slohové úkoly

    Matematika:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – větší prověrka (45 min)
    4 – souhrnná prověrka
    3 – složitější příklady, test na různé jevy, test z geometrie, velké ústní zkoušení
    1 – aktivita v hodině, jednoduchý test (příklady jednoho typu), ústní zkoušení z jednoho jevu, samostatná práce, jednoduché rýsování

    Angličtina:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – ústní zkoušení, projekty a rozhovory (vše v rozsahu, který se dá označit jako velký, tzn. zkoušení z několika gramat. jevů, vět, odpovědí na otázky apod., projekty tvořené jako samostatná práce a rozhovory, kdy žák mluví samostatně bez textu)
    4 – písemné zkoušení, malý rozhovor, monotematická písemka na gramatické jevy, standardizované testy doplněné dalšími jevy
    3 – písemná práce, větší slovíčka nebo slovní spojení, standardizované testy, malé projekty a referáty, čtení s překladem
    1 – pětiminutovky, krátká slovíčka (10 – 12 výrazů), doplňovací cvičení, práce v hodině, píseň nebo báseň, samostatná práce v PS, krátké ústní úkoly

    Vlastivěda, přírodověda:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – ústní zkoušení, souhrnné prověrky (45 min)
    4 – prověrky
    3 – test s výběrem z možností, projekt, orientace na mapě, poznávání rostlin
    1 – aktivita v hodině, samostatná práce v PS, obrázek

    Informatika:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemná práce
    4 – prověrka
    1 – malý test, aktivita v hodině

    Výtvarná výchova, pracovní činnosti:
    4 – výrobek, výkres
    1 – drobný výtvor

    Hudební výchova:
    10 – referát
    4 – test
    1 – vedení sešitu

    Tělesná výchova
    10 – čtvrtletní aktivitu žáka (chování v hodinách Tv, úbor, aktivita, plnění pokynů, dodržování bezpečnosti atd.), nominace a účast na soutěžích AŠSK krajského a vyššího kola
    6 – nominace a účast na soutěžích AŠSK okresního kola
    4 – nominace a účast na soutěžích AŠSK okrskového kola
    3 – jednotlivé disciplíny z atletiky a gymnastiky, míčové hry
    1 – aktivita v hodině

    • 1. 9. 2021 – 31. 1. 2022 – šk. vyučování v 1. pololetí
    • 27. – 29. 10. 2021 – podzimní prázdniny
    • 23. 12. 2021 – 2. 1. 2022 – vánoční prázdniny
    • 4. 2. 2022 – pololetní prázdniny
    • 1. 2. – 30. 6. 2022 – šk. vyučování v 2. pololetí
    • 7. 3. – 13. 3. 2022 – jarní prázdniny
    • 14. 4. – 15. 4. 2022 – velikonoční prázdniny
    • 1. 7. – 31. 8. 2022 – hlavní prázdniny

    ANGLIČTINA – LOUTKY

    ŽIVOT KARLA IV.

    Ve 4. B jsme se v rámci projektové výuky seznámili s osobou jednoho z našich nejvýznamnějších vladařů, kterým bezpochyby byl Karel IV. V hodinách vlastivědy jsme nejdřívě získali spoustu důležitých informací o jeho životě, ale až díky našemu projektovému dni jsme zjišťovali, jaký život za vlády Karla IV. v Čechách pravděpodobně byl. Zkoušeli jsme také práci architektů při výrobě modelu Karlova mostu, podobně jsme vyhotovovali vitrážová okna katedrály sv. Víta, nechyběly repliky korunovačních klenotů, Nového Města pražského a na závěr i zhotovení pergamenu s pečetí, kde jsme sepsali celý životopis Karla IV. Práce probíhala ve skupinách, a proto nám šla krásně od ruky. Posuďte sami.

    CESTA PRAVĚKEM

    Naše 4. B už je v projektovém vyučování naprosto zběhlá, a proto jsme se nemohli dočkat dalšího projektového dne na téma PRAVĚK. Bylo nám totiž paní učitelkou slíbeno, že uvidíme mamuta a vyrobíme si vlastní pravěké nástroje. Mamut sice byl, jen ne živý a rozdělávat oheň jsme se (naštěstí pro školu) také nenaučili, přesto jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli mnoho dalších zajímavých činností. A co mezi ně patřilo? Například tvorba jeskynních maleb, modelování vlastních sošek a venuší a v neposlední řadě také výroba kamenných nástrojů. Paní učitelka nechala samotnou výrobu zbraní čistě na žácích, ať si poradí sami. Podle výtvorů to vypadalo, že někteří z nich by nejspíše hlady neumřeli. Ulovený mamut se pak promítl i do tvorby pravěkých receptů, kde vznikaly delikatesy jako „Mamutí dort“ či „Mamut na ovoci“. Celý projektový den pak žáci zakončili skupinovou prací, kdy po budově školy hledali indicie a  odpovídali na otázky spojené s pravěkem. Celá třídní tlupa si z tohoto dne odnáší spoustu zážitků a informací, které nám jistě pomohou při opakovacím testu z vlastivědy.

    MÁ VLAST

    To, jak moc je naše Česká republika krásná, jsme možná tušili, ale až v hodinách vlastivědy jsme se dozvěděli tolik úžasných informací, že už se nemůžeme dočkat, až všechna tato zajímavá místa o prázdninách navštívíme. Abychom si získané vědomosti pěkně zopakovali, pustili jsme se do výroby projektu o České republice. Pracovali jsme ve skupinách a jediným zadáním bylo vytvořit plakát s těmi informacemi, které jsme si za celý půlrok vlastivědy zapamatovali, které nás nejvíce zaujaly a které bychom chtěli předat i ostatním spolužákům ve škole. Práce nám šla pěkně od ruky, a dokonce jsme si poprvé vyzkoušeli svůj projekt před třídou prezentovat. Paní učitelka nás všechny moc chválila a naše práce teď hrdě visí na chodbách naší školy.

    KDYŽ NÁS ZLOMKY NEZLOMÍ

    Když se ve škole zavádí nové učivo, může v některých případech u žáků budit respekt, jindy zase spíše zvědavost. Ve 4. B jsme se při zavádění nové látky o ZLOMCÍCH setkali s oběma případy, ale nakonec zcela jednoznačně převládlo nadšení. V rámci několika vyučovacích hodin jsme totiž propojili právě toto téma s chuťovými pohárky dohromady. Jak se nám to podařilo? V hodinách matematiky jsme totiž zjistili, že zlomky jsou součástí každé krabice s pizzou, a tak jsme nelenili a pustili se do přípravy té vlastní! Z fotografií jistě poznáte, že ve 4. B již se zlomky nemáme sebemenší problém, a ještě k tomu si zvládáme připravit chutný oběd.

    Mgr. Radka Horníčková

    Poslední příspěvky

    • Radka Horníčková
      Třídní učitelka

      Na základní školu v Pohořelicích jsem nastoupila po svém návratu z Anglie. Do Londýna jsem vycestovala po dokončení studia na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v roce 2014, s potřebou nasbírat životní zkušenosti. Ráda se věnuji hudbě a divadlu. Svůj volný čas také s oblibou trávím v přírodě či při nějaké sportovní činnosti. Ze všeho nejvíc mě ovšem láká cestování a poznávání nových zemí.