4. B

  • Třída 4. B

    Třídní učitelka: Mgr. Erika Tesárková

    E-mail: erika.tesarkova@zspohorelice.cz

    Tel.: 516 528 705

    Počet dětí: 18

    Budova: Lidická 12

    Nástěnka

  • 7.55 – 8.40 8.50 – 9.35 9.50 – 10.35   10.45 – 11.30 11.40 – 12.25
    Pondělí M Tv Čj Čj
    Úterý Čj M Tv Aj Vl
    Středa M Čj Tv Pří Hv
    Čtvrtek Vl Čj M Čj Aj
    Pátek M Čj Aj Vv Vv
    • Český jazyk: Mgr. Erika Tesárková
    • Anglický jazyk: Mgr. Zuzana Potůčková, Mgr. Radka Horníčková
    • Matematika: Mgr. Erika Tesárková
    • Vlastivěda: Mgr. Erika Tesárková
    • Přírodověda: Mgr. Erika Tesárková
    • Hudební výchova: Mgr. Erika Tesárková
    • Tělesná výchova: Mgr. Petra Ženíšková
    • Výtvarná výchova: Mgr. Petra Ženíšková
    • Pracovní činnosti: Mgr. Erika Tesárková

    Rozdělení vah

    Váhy známek jsou orientační, konečnou váhu určuje vyučující.

    Čeština:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – velké společné diktáty, mluvnické souhrnné prověrky
    4 – diktáty (celé věty), slohová práce, ústní zkoušení
    3 – pravopisná cvičení (pouze 1 pravopisný jev), mluvnické prověrky z jedné látky, čtenářský deník, referát o knize, recitace, čtení, mluvní cvičení
    1 – aktivita v hodině, doplňovací cvičení, samostatná práce v PS, krátké slohové úkoly

    Matematika:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – větší prověrka (45 min)
    4 – souhrnná prověrka
    3 – složitější příklady, test na různé jevy, test z geometrie, velké ústní zkoušení
    1 – aktivita v hodině, jednoduchý test (příklady jednoho typu), ústní zkoušení z jednoho jevu, samostatná práce, jednoduché rýsování

    Angličtina:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – ústní zkoušení, projekty a rozhovory (vše v rozsahu, který se dá označit jako velký, tzn. zkoušení z několika gramat. jevů, vět, odpovědí na otázky apod., projekty tvořené jako samostatná práce a rozhovory, kdy žák mluví samostatně bez textu)
    4 – písemné zkoušení, malý rozhovor, monotematická písemka na gramatické jevy, standardizované testy doplněné dalšími jevy
    3 – písemná práce, větší slovíčka nebo slovní spojení, standardizované testy, malé projekty a referáty, čtení s překladem
    1 – pětiminutovky, krátká slovíčka (10 – 12 výrazů), doplňovací cvičení, práce v hodině, píseň nebo báseň, samostatná práce v PS, krátké ústní úkoly

    Vlastivěda, přírodověda:
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – ústní zkoušení, souhrnné prověrky (45 min)
    4 – prověrky
    3 – test s výběrem z možností, projekt, orientace na mapě, poznávání rostlin
    1 – aktivita v hodině, samostatná práce v PS, obrázek

    Výtvarná výchova, pracovní činnosti:
    4 – výrobek, výkres
    1 – drobný výtvor

    • 1. 9. 2020 – 28. 1. 2021 – šk. vyučování v 1. pololetí
    • 29. – 30. 10. 2020 – podzimní prázdniny
    • 23. 12. 2020 – 3. 1. 2021  – vánoční prázdniny
    • 29. 1. 2021 – pololetní prázdniny
    • 1. 2. – 30. 6. 2021 – šk. vyučování v 2. pololetí
    • 22. 2. – 28. 2. 2021 – jarní prázdniny
    • 1. 4. – 2. 4. 2021 – velikonoční prázdniny
    • 1. 7. – 31. 8. 2021 – hlavní prázdniny

    Běh k cvrčovickému splavu

    Žáci 4. B podpořili na konci září evropský projekt ESSD – Evropský školní sportovní den s hlavní myšlenkou podpory pohybové aktivity dětí. Přestože se mělo jednat o akci s účastí co největšího počtu dětí, z důvodu koronavirových opatření proběhl pouze za symbolické účasti naší třídy. Děti běžely v délce 1,5 km ke cvrčovickému splavu. Stejnou vzdálenost zvládly také zpět. Domnívám se, že to byla výzva především pro ně samotné dokázat si, že to zvládnou, a to s vědomím, že podporují dobrou věc. Odměnou se jim stal nejen příjemný odpočinek u splavu s brouzdáním ve vodě, ale zejména dobrý pocit z překonání sebe sama :).

    Svatý Václav

    Den české státnosti, 28. září, sv. Václav – to byly indicie ke splnění úkolů daltonské výuky, ke které jsme se mohli po více než půl roce opět vrátit. Společně jsme zhlédli tematické video z dílny autorů Dějiny udatného národa, přečetli jsme si příběh o sv. Václavovi a dozvěděli se spoustu nových a zajímavých informací o jeho životě. Už víme, kdo to byl Boleslav, Ludmila i Drahomíra a jakým způsobem do jeho života zasáhli. Práce ve skupinách a společná tvorba plakátu o sv. Václavovi byla jen příjemnou tečkou za daltonským dnem. 

    Poslední příspěvky

    • Erika Tesárková
      Třídní učitelka