V osmém ročníku jsme se nedávno pustili do zajímavého projektu, který se zaměřil na dýchací soustavu. Cílem bylo nejen prohloubit znalosti žáků o tomto důležitém systému lidského těla, ale i podpořit jejich kreativitu a týmovou spolupráci. Projekt zahrnoval výrobu funkčního modelu dýchání, popis nemocí dýchací soustavy a analýzu vlivu kouření na další orgány a zdraví člověka.
Nejlepším způsobem, jak porozumět dýchací soustavě, je výroba funkčního modelu. Žáci použili brčka, balónky, plastové lahve a další dostupné materiály. Nakonec vznikly úžasné modely, které názorně ukazovaly, jak funguje vdechování a vydechování, jak se při dýchání rozšiřují plíce a jaký význam má bránice.
Další částí projektu bylo popis nemoci, jako je zápal plic, černý kašel, SARS nebo plicní mor. Součástí práce byl popis příčin, příznaků, prevence jednotlivých onemocnění a jak mohou ovlivnit kvalitu života.
Žáci se rovněž zabývali analýzou vlivu kouření. Shromažďovali statistiky, vytvářeli grafy a tabulky, ve kterých se zaměřili na různé věkové skupiny kuřáků a dopady kouření na zdraví člověka.
Projekt byl pro žáky přínosný. Získali nové dovednosti a znalosti, uvědomili si význam zdravého životního stylu. Pevně věřím, že získané informace podpoří jejich zdravé návyky do budoucna.
Mgr. Věra Harvánková