Krásné téma do hodin výuky, které se prolíná všemi předměty. Nás daltony baví, proto jsme tuto velkou podzimní kapitolu uzavřeli jinou formou vzdělávání. Šikovným žáčkům daltony dávají prostor se rozvíjet a pomalejším zase dost času práci dokončit. Daltony také učí děti si naplánovat práci a úkoly, dovolují začít, čím chtějí. Vedou dítě k zodpovědnosti za dokončení práce.
Může vůbec les šeptat? Chtělo to i trochu fantazie, ale nakonec každý uznal, že šeptat může. Povídali jsme si o ochraně přírody, o chování v lese a tom, jaký les má význam. Školáci si měli přinést svého lesního plyšového kamaráda. Nachystali si doma o něm 3 zajímavosti a my jsme potom hádali, které zvířátko bylo schované v aktovce. Někteří měli tak velké miláčky plyšové, že se do aktovky toho mnoho jiného nevešlo. Využili jsme té pestré hromady a třídili jsme zvířátka do skupin na savce, ptáky, obojživelníky… Zazimovali jsme říši hmyzu ve výtvarné části. Většina se ale nadchla pro zajímavosti o lišce při pracovních činnostech. Nakonec jsme psali o ní i pár vět k obrázku. Co pamatujete i vy ze školních let, byla poznávačka přírodnin. Skutečné větvičky a plody podzimu jsme se snažili pojmenovat a spárovat, jak to ta příroda na podzim nachystala. No, není to jednoduchý krok. Plete se to i dospělým. Záludností byla i rodinka od srnce a jelena. Teď už se ale těšíme na procházku zasněženým lesem.
Za druháčky Ivana Poprachová