V rámci projektové výuky si žáci 4. C zkoušeli, jaké by to bylo žít v období pravěku. Dobu ledovou ani živého mamuta paní učitelka obstarat nedokázala, ale přesto si žáci na vlastní kůži vyzkoušeli mnoho dalších zajímavých činností spojovaných s pravěkem. A co mezi tyto činnosti patřilo? Například tvorba jeskynních maleb. I když nám to zpočátku znepříjemnila absence skutečné jeskyně, nevzdali jsme se a trošku zaimprovizovali. Lehli jsme si pod školní lavice, nalepili zespod papíry a černým uhlem tvořili kresby. Následovala výroba kamenných nástrojů. Paní učitelka nechala jejich výrobu na žácích, ať si poradí sami, vždyť v pravěku před nimi také žádný Jan Amos Komenský nestál. Podle výtvorů to vypadalo, že někteří z nich by nejspíš hlady neumřeli a nějakého toho mamuta by snad i ulovili. Celý projektový den pak žáci zakončili skupinovou prací, kdy v budově školy hledali obrázkové indicie a odpovídali na otázky spojené s pravěkem. Paní učitelka jim práci ztížila tím, že se ve skupinkách mohli navzájem dorozumívat pouze posunkovou řečí a skřeky, stejně jako to dělal člověk vzpřímený v tomto období. Věřím, že po závěrečném pokřiku celé třídní tlupy si žáci odnesli spoustu zážitků a informací, které jim pomohou při blížícím se testu z vlastivědy (ale pšt, žáci o ničem ještě neví).
Radka Horníčková