Rotundy ve 4. D aneb Když se práce daří

května 14, 2021

S blížícím se koncem školního roku bývá čím dál náročnější děti motivovat k nějakému úkolu, všichni už máme před očima vidinu blížících se prázdnin a zaslouženého odpočinku. V letošním roce to platí dvojnásob, děti jsou často bez elánu, unavené z dlouhodobé distanční výuky a ztrácí chuť do čehokoliv nad rámec jejich povinností. Tím více potěší práce dětí, která nejenže se zadaří, ale dokonce i nadchne a zaujme.

Takovýmto podařeným úkolem byly výrobky našich rotund. V hodině vlastivědy jsme si nejprve vysvětlili, co rotunda vůbec je, jakými typickými stavebními prvky se vyznačuje a za jakým účelem byly ve středověku rotundy stavěny. Viděla jsem, že mnohé děti toto téma zaujalo, a tak jsme si takovou „typicky románskou“ rotundu zkusili v pracovních činnostech i vyrobit.

Dětem se rotundy velmi povedly a udělaly mi svými nápady a zaujetím radost. Nade všemi však vyčnívá práce Tomáška Duška, který se úkolu zhostil se vší vervou a naprosto předčil mé očekávání. Jeho dílo zaujalo jak ostatní spolužáky, tak i kolegy v učitelském sboru, a zcela jistě si zaslouží také pochvalu veřejnou.

Tomáška jsme poprosili o fotku i s jeho vydařenou prací a zároveň jsem ho požádala o zodpovězení tří otázek:

Tome, jak jsi při výrobě rotundy postupoval?

Rotundu jsem dělal tak, že jsem si našel na internetu obrázky různých rotund a z nich jsem si jednu vybral. Vytiskli jsme tapety kamenné zdi, střechy, románských oken a dveří. Pak jsem vše nalepil na kartonové ruličky a hotovou rotundu přilepil k podložce, kterou jsem oblepil tapetou kamenné cesty. 

Zaujala tě tato práce a baví tě hodiny vlastivědy?

Určitě!!!!!!! Mám rád historii a na hodiny vlastivědy se vždycky moc těším, Vaše výuka vlastivědy je jako vyprávění pohádky.

Jak bys zhodnotil distanční výuku?

Učivo dobře zvládám, na hodiny jsem připravený. Ale chybí mi kontakt se spolužáky a uvítal bych rychlejší tempo výuky. Jsem rád za práci navíc.

Na závěr jsme si pro vás s Tomáškem připravili jednu vlastivědnou hádanku. Poznáte, která česká rotunda byla předlohou pro Tomovu práci? Malou nápovědou může být, že se jedná o jednu z nejstarších dochovaných staveb v České republice, jejíž počátky se datují dokonce již do 11. stol. n. l.

Pevně věříme, že brzy budeme moci nějakou rotundu i navštívit a vidět na vlastní oči.

Za 4. D třídní učitelka Romana Červinková

Sedmákům se nelení, těm se zelení.QR kódujeme
Rychlý kontakt

e-mail ředitelna: reditelna@zspohorelice.cz

tel. ředitel: +420 519 424 564

družina: +420 519 424 263

jídelna: +420 519 424 262

Objevte možnosti, které naše škola nabízí Vašim dětem

Zobrazit kroužky a projekty