Od začátku druhého pololetí si i děti v 5. A čas od času zpestřují čas strávený ve školních lavicích daltonskou výukou, díky níž se učí spolupráci, ale i samostatnosti. Některé to baví víc, některé méně, všichni se však zapojují a sbírají body. Čím víc body přibývají, tím víc stoupá i zájem o vypracovávání dalších a dalších daltonských projektů. Někteří z žáků se drží tradice a zpracovávají své projekty na velké papíry, jiní jdou s dobou a využívají moderní technologie – prezentace, mobily a tablety. Všechny projekty si pak hromadně představujeme a dokážeme si je navzájem zhodnotit a pochválit.
Nejprve jsme si popovídali o podnebných pásech a využili jsme znalosti získané z přírodovědy, potom jsme společně procestovali Evropu, čímž jsme dalton zas výborně propojili s vlastivědou. Popřemýšleli jsme o velikonočních zvycích a tradicích doma i ve světě. Obzvláště chlapcům pak udělal radost sportovní dalton, kdy jsme si představili různé sporty a vysvětlili jsme si pravidla některých her. Zaměřili jsme se hlavně na hokej, neboť zrovna probíhalo mistrovství. Při předposledním daltonu jsme se ocitli ve zvířecí říši a na závěr jsme se věnovali zahraničním kuchyním, čímž jsme se výborně naladili na prázdninové cestování. V posledním školním týdnu jsme spočítali body a paní učitelka ocenila ty nejúspěšnější z nás.