4. B

  • Třída 4. B

    Třídní učitelka: Mgr. Martina Kozderová

    E-mail: martina.kozderova@zspohorelice.cz

    Tel.: 519 424 551

    Počet dětí: 26

    Budova: Dlouhá 35

    Nástěnka

    • Moje třída 4. B                              

      Každý v mojí třídě je jiný. Někdo umí psát, někdo umí počítat, další zase číst a druhý zase rád sportuje, ale co mám nejvíc rád, jsou kamarádi. Jsou hodně srandovní a někteří mají rádi zvířata. Ríša M.

      Moji spolužáci jsou ti nej nej spolužáci na světě, i když jsou někdy protivní a uřvaní, ale stejně jsou ti nejlepší. Kiki S.

      Moje třída je nejhezčí, mám tu kámoše. Máme dobré předměty. Máme hodné paní učitelky a ředitele, který mě učí na tělocvik. Kryštof S.

      Mně se líbí krásná barva třídy a mám dost kamarádů ve třídě. Máme hodnou paní učitelku a hezké obrázky myší a kytek. A je dobré, že tentokrát máme interaktivní tabuli. Matěj D.

      Moje třída je perfektní. Sam. G.

       

  •  

    7.55 – 8.40 8.50 – 9.35 9.50 – 10.35   10.45 – 11.30 11.40 – 12.25
    Pondělí M Čj Čj Vl Aj
    Úterý M Tv Čj Vv Vv
    Středa M Čj Aj Pří Čj
    Čtvrtek M Tv Vl Čj Čj
    Pátek Aj M Tv Hv
    • Český jazyk: Mgr. Martina Kozderová
    • Anglický jazyk: Mgr. Martina Kozderová, Mgr. Monika Ježová
    • Matematika: Mgr. Martina Kozderová
    • Vlastivěda: Mgr. Martina Kozderová
    • Přírodověda: Mgr. Martina Kozderová
    • Hudební výchova: Mgr. Barbora Svojanovská
    • Tělesná výchova: Mgr. Stanislav Polák
    • Výtvarná výchova: Mgr. Martina Kozderová
    • Pracovní činnosti: Mgr. Martina Kozderová
    • 4. 9. 2017 – 31. 1. 2018 – šk. vyučování v 1. pololetí
    • 26. – 27. 10. 2017 – podzimní prázdniny
    • 23. 12. 2017 – 2. 1. 2018  – vánoční prázdniny
    • 2. 2. 2018 – pololetní prázdniny
    • 1. 2. – 29. 6. 2018 – šk. vyučování v 2. pololetí
    • 5. 2. – 11. 2. 2018 – jarní prázdniny
    • 29. 3. – 30. 3. 2018 – velikonoční prázdniny
    • 2. 7. – 31. 8. 2018 – hlavní prázdniny

    Váhy známek
    Obtížnost úkolů a váhu známek posoudí jednotlivý vyučující.

    Český jazyk
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce, standardy
    6 – velké společné diktáty, mluvnické souhrnné prověrky
    4 – diktáty (celé věty), slohová práce, velké ústní zkoušení
    3 – pravopisná cvičení (slovní spojení na 1 pravopisný jev), mluvnické prověrky z jedné látky, malé ústní zkoušení, čtenářský deník, referát o knize, recitace, čtení, mluvní cvičení
    1 – aktivita v hodině, doplňovací cvičení, samostatná práce v PS, domácí úkoly, krátké slohové úkoly, skupinová práce, vedení sešitů

    Matematika
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce, standardy
    6 – větší prověrka (45 min)
    4 – souhrnná prověrka
    3 – složitější příklady, test na různé jevy, test z geometrie, velké ústní zkoušení
    1 – aktivita v hodině, domácí úkoly, vedení sešitů, jednoduchý test (příklady jednoho typu), ústní zkoušení z 1 jevu, samostatná práce, jednoduché rýsování

    Anglický jazyk
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce, standardy
    6 – ústní zkoušení, projekty a rozhovory (vše v rozsahu, který se dá označit jako velký, tzn. zkoušení z několika gramat. jevů, vět, odpovědí na otázky apod., projekty tvořené jako samostatná práce a rozhovory, kdy mluví samostatně bez textu)
    4 – písemné zkoušení, malý rozhovor, monotematická písemka na gramatické jevy, u předtištěných písemek za lekcí se použije v případě, že písemka je ještě dál doplněna dalšími cvičeními
    3 – písemná práce, 15-minutová písemka, větší slovíčka nebo slovní spojení, předtištěné písemky za lekcemi – standardizovaná, malé projekty a referáty, čtení s překladem
    1 – 5-minutovky, krátká slovíčka (10 – 12 výrazů), doplňovací cvičení, práce v hodině, píseň nebo báseň, domácí úkoly, samostatná práce v PS, krátké ústní úkoly

    Vlastivěda, přírodověda
    10 – čtvrtletní a pololetní písemné práce
    6 – ústní zkoušení, souhrnné prověrky (45 min)
    4 – prověrky
    3 – test s výběrem z možností, projekt, orientace na mapě, poznávání rostlin
    1 – aktivita v hodině, samostatná práce v PS, domácí úkoly, referát, vedení sešitů, obrázek

    výtvarná výchova, pracovní činnosti
    4 – výrobek, výkres
    1 – drobný výtvor

    Exkurze Anthropos Brno 13. 3. 2018
    Divadlo Pernštejni 15. 3. 2018
    Jarní jarmark: 26. 3. 2018
    Dopravní výchova 26. 4. 2018

    Pomůcky na školní rok 2017/2018:
    Pomůcky prosím průběžně doplňujte.

    Pouzdro: pero, tužky č. 1 a 3, ořezávátko, pastelky, kružítko, nůžky, lepidlo

    Vv: výtvarný kufřík nebo krabice, která bude obsahovat: pracovní zástěra/staré triko, igelit na půl lavice, tempery, vodovky, paleta, kalíšek na vodu, štětec kulatý č. 6 a č. 2 nebo 4 (tenký), štětec plochý č. 10 a č. 20, plastelína, voskovky, barevné papíry, tužka č. 3, černý centropen

    Další pomůcky: dlouhé pravítko a pravítko s ryskou, deníček, ručník, přezůvky, zámek

    Recitační soutěž ve 4. a 5. třídách

    Jako každý rok, i letos porovnali naši žáci své síly v přednesu poezie. V hodinách literární výchovy se nejprve konalo napínavé třídní kolo, ve kterém se vybíralo, kteří recitátoři budou svou třídu reprezentovat ve školním kole.  Z každé třídy se ho pak zúčastnilo několik žáků a porota složená z třídních učitelek měla těžký úkol vybrat ty nejlepší. Poslechly si různé druhy básní, klasické i moderní, prózu, dokonce i vlastní dětskou tvorbu. Třetí místo získala Tereza Kratochvílová ze 4. A, na druhém místě se umístil Richard Mrázek ze 4. B a vítězkou se stala Ivana Lacinová z 5. B, která nás bude reprezentovat v okresním kole. Držme jí palce!

    Lov na QR kódy

    Byla jednou jedna šifra a ta šifra byla klíčem náročné pouti za pokladem. Nebyla to ale šifra ledajaká, byla kouzelná. Vedla nás přes zapeklité překážky, náročné otázky, které vedly k pokladu pro nejlepší z nás – QR kódistů. QR kódy nám totiž pomáhaly v naší pouti k cíli. A jak jsme celou pouť zakončili? Stylově! Zašifrovali jsme našim kamarádům milé vzkazy…

    Máme rádi zvířata

    V lednu by ani psa nevyhnal, ale zvířátka, která obývají naše lesy, na výběr nemají. Co o nich vlastně víme? Dali jsme hlavy dohromady, informací bylo dost, a co jsme nevěděli, dohledali jsme na internetu. Vznikly krásné prezentace, ze kterých jsme si udělali konferenci. V daltonské výuce jsme pak řešili, jak zvířátkům v zimě můžeme pomoci zimu přečkat a co by jim naopak uškodilo. Nakonec jsme ptáčkům vyrobili krmítka, aby se přes nehostinné období měli dobře.

    Poslední příspěvky

    • Martina Kozderová
      Třídní učitelka

      Pohořelická škola je mým působištěm již šest let. Původně jsem vystudovala učitelství druhého stupně, více mě však zaujala práce na prvním stupni s mladšími žáky. Baví mě alternativní způsoby výuky, např. dalton, projekty nebo činnostní učení, k propojení jednotlivých předmětů využívám technického zázemí naší školy. Ve volném čase ráda luštím logické úkoly, čtu, cestuji a trávím čas s rodinou a přáteli.